1.11.

DE BUS
Onze honden bus is het vervoer middel waar de hondjes elke dag mee naar het bos kunnen. Voor mjizelf is het een soort tweede woonkamer geworden.
Het favoriete plekje bij alle hondjes is het plekje voorin.
Achter is de ruimte opgesplitst door middel van 2 grote reis kooien in 3 ruimten.
Maandag beginnen we meestal met een schone bus met gewassen dekens maar deze verse luxe is vaak snel voorbij. Op de terugweg zijn de honden vaak zo smerig en nat. Maar dat is niet erg! Daar is de bus nu eenmaal voor.
De houte zijkanten in de bus zijn langzaam maar zeker bijna helemaal gesloopt door Bacio die tijdens de ritjes erop zit te knauwen en trekken.
Als ik met de bus kom aanrijden gaan de meeste honden door het dolle heen en weten niet hoe snel ze de bus in moeten! Dat vind ik zelf altijd heel leuk.
Maar heelaas zijn ook hondjes die dus ondanks dat ze de wandeling zelf heel leuk vinden en genieten de bus als zeer eng ervaren!
Doedel is de aller ergste. Hem moet ik gewoon de bus in slepen.
Maar ook Sinon, Klaasje of Senna zijn geen helden meer als ze de bus in moeten.
Het ziet er dan ook niet uit! en als de baasjes niet beter weten (dankzij de filmpje en foto’s) zouden ze kunnen denken dat de hond het als straf ervaart om met mij mee te gaan.
Maar niets is minder waar! Eenmaal in het bos doen deze bangeriken altijd net zo hard mee ….
Ik vind het zelf altijd zo’n prachtig gezicht als we klaar zijn en iedereen zit weer in de bus klaar voor de terug weg!
Tijdens de rit vallen de honden vaak in slaap en dan slapen ze met z’n allen, som op elkaar, zo voldaan. Heelaas is me van dat nooit gelukt om een foto te maken…tja ik moet toch op de weg blijven letten ;-)

Geen opmerkingen: