25.4.09

DE WEEK VAN ALLE RIEMEN LOS
Een paar weken geleden begon ik het blog post met de zin : ¨Het lijkt geen end te komen aan deze winter¨
Deze post zal ik dan beginne met het zin : Het lijkt geen end te komen aan deze prachtige voorjaar!
Het is zooooooooooooo genieten!
Elke dag op nieuw…
Mijn geluk kan niet op en om zo viel mogelijk het gevoel te bewaren voor de regenachtige en grauwen dagen, die zal vast en zeker weer eens komen, word wat van foto’s gemakt.
We had deze week het bos ingeruild voor de hondenhemel look like veldje.
Eigenlijk is het verboden terrein voor loslopen honden maar zo lang het daar zo mooi in bloei is en zo lang ons niemand achter te oren weg wijzend, zal we daar blijven ratorelen. Hoi korts of geen hoi korts.
Alle honden hebben zichtbaar lente kriebels…
Maar mest last van heb onze casanova Gaidi…(hier dan met Flos)
Grappig is dat bij ophalen blijf die liggen op de bank mij aan te kijken met de blik van: ¨Wat moet je hier weer?¨
Maar eenmaal in de bos, word hij zo opgevonden van alles, dat hij zelf niet terug naar de huis wil.
Aan de end van de wandeling gaat hij die stiekem toch even naar de ven. Daar komen altijd mensen met honden en hij laat zich niet de kans op nieuw flirt echt te schieten.
Donderdag, toen ik hem ging ophalen lacht hij helemaal leugenstelt omdat daar net toevallen GEEN een hond was…
Leuk is, dat hij wel gezelschap van een vogel had.
Donderdag was zo zo rare dag.
We kwamen ook Heide en haar roedel. Dat was wel, als altijd, heel gezellig…
Maar later toen we nog in bos zijn geblijven, is het alles war rommelig geworden.
Ik zag Gaidi verdwijnen met een vrouw met haar labrador de bos in. Hij woud niet terug komen en die vrouw lipt door. Ik moet Gaidi aanlijnen maar de vrouw woud niet stopen…zij was duidelijk niet verdien tegen ons te komen ( niet dat we zo erg zijn ;-) maar som mensen vind het eenmaal niet leuk en dat respecteer we helemaal).
Normaal gesproken zal ik haar wens ook helemaal accepteer maar ik moest Gaidi hebben…dus toch maar met alle honden naar haar toen. Lotje die gefluisterde is dat zij niet los mag ( omdat dan blijven we 2 dagen in de bos in plaats van 2 uurtje) kever tegen elke vreemden hond. Dus ook tegen deze Labrador. Op zicht niet zo erg maar Nesi ( haar grote vrienden ) help handje graag mee. Het gebuut nooit iets maar het zien niet uit en zo maken we geen vrienden.
Goed Gaidi aangelijk en terug lopen. In eens zag ik alle honden massaal rollen stuk per stuk in iets…iets wat volgens hun het honden Chanel n. 5 was. Vreeslijk…toch maar dan naar de bus. Het was mooi gewest…ik begon honden laden in de bus en toen kwam fietser aan van de bos. En Choca zal niet Choca zijn, als zij niet gin als gek op blaffen. De man probeer haar schoppen maar dat was zij snel voor en sprong altijd net weg. Ja, in zo momenten blijf ik toch maar rustig..het heb toch geen enkel zin boos te worden. Wat Choca doen is niet slim, maar wat de man deed was nog minder slim…naar 10 seconde was alles afgelopen en Choca zat in de bus. De stank is nog heel lang blijven hangen in mijn neus . Deze verhaal had nog in nacht vervolg. Omdat wat lijkt, onze Abi, zij alles eet wat los en vast ziet, had lijkbaar ook stuk van die stonken iets opgegeten en in nacht had zij alles, maar dan echt alles, onder gekoct. Met bloed en alles op en eraan :-( …Elke ander hond zal waarschijnlijk dood zijn, maar zij lag in haar mand weer vrolijk te kwispelen...en zo blijven we lekker bezig, zelf in de nacht…
Na gelukkig maar rest van week had goed verlopen…
Bij deze nog aantal terug blikken van de week…
Mijn eigen Lady, 12 jaar, wijs en dapperste teckel/madam van de groep. Dat zij op foto komt kan in de krant. Lady heb vreeslijk eikenlaan op foto’s en altijd als zij camera zien loop zij weg. Maar niet deze keer.
Roco de 2. ik van Choca. Hij help ook hand graag mee met de blaffen, maar stok is ook super leuk.
Flin en Fee, 2 rode water ratten ;-))))
Dinsdag in de heiden, honden van Ricky van Gaat ie mee¨ tegen gekomen. Dan is het in eens een mega roedel.
Dan word ook over alles en wat gesproken. Diesel in discussie over de laste honden news in de honden wereld met Bogengo.
Diesel in aanloop voor de ¨axel¨sprong.
Jupiekke!!!!!!!!!!!!!!!! 10 punten!!!!
Nesi laat haar oren vlaperen in de wind…
Flos wachten in de moder bad op Ringo
De 2 mannen zijn echt super vrienden geworden….
En natuurlijk bij zo week hoort ook een filmpje…

Aankomen 2 weken hebben we heel rustig omdat met verband met mei vakantie. Hope baasjes zijn vrij en hondjes mogen met hun van genieten.
Ik wens dan, die ene gelukkige, viel plezier en tot over 2 weken!

Geen opmerkingen: