26.6.09

ZOMERS
Wat een heerlijke week. Echt zomers!
Echt lekker.
Zondag waren we nog met mijn collega’s Heidi en later ook Ricky en onze “privé honden” plus alle oppas honden lekker aan het wandelen.
2 uurtje in de heide en later nog 2 uurtjes bij Ekerswijver, met in totaal 15 honden.
Wie ook van de partij was, was Revi, de dochter van Heidi.
Wat een heerlijk kind!
Zij kan zo goed omgaan met honden. Een echt natuurtalent en het zal mij niet verbazen als zij ooit de bekendste hondenfluisteraar gaat worden van de wereld.
Zelfs onze hond Lotje vond haar geweldig! Ik heb zelf geen plannen om kinderen te krijgen maar zal ik ooit een kind op een of ander manier krijgen, hoop ik dat die zo zal zijn!
Hier nog een foto van Revi en haar eigen trouwe oude vriendin Simba…
Door de hitte van deze week zijn we voornamelijk bij het water blijven “hangen”
Kilometers gezwommen en met stokken gegooid!
Maar natuurlijk ook rennen door het bos hoort er bij….
Mijn lieve Lotje met een stok…
En Flos kwam aanlopen met een mega grote kluif! Zo trots en blij met zijn geweldige vondst!
Maar Chess “The Boss” naam de schat snel over en had haar heel de wandeling mee gedragen. Zelfs bij het water liet zij de kluif niet los. Af en toe liet zij die los in het water zodat het weer opgedoken moest worden….Gelukkig maar hadden geen ander honden interesse en het veroorzaakte totaal geen onrust in de groep…
Donderdagmiddag met nog een extra groepje langs de Dommel gewandeld.
Vroeger liep ik hier elke dag maar nu komt dat zelden voor. Maar het is en blijft een van de mooiste wandel routes voor me.
In de zomer staan op verschillende plekjes de schapen te grazen…deze schapen vinden het geblaf van de teckels helemaal niet erg: “relax, take it easy!”
Gaidi loopt weer vrolijk en gezond mee…
En ook Elfje, Nesi en Pipi vonden het super leuk om even af te koelen.
Maar bij het warme weer horen ook nadelen.
Zoals muggen en horzels! Och, wat ben ik toch vreselijk gebeten!!!! Brrrrrrrrr….
En een ander nadeel is de warmte in auto. Gelukkig maar zijn we redelijk snel in het bos en bij het water. Om de reis nog aangenamer te maken had ik een dikke dekbed achter in de bus gelegd. Het is een stuk rustiger in de bus, omdat alle honden lekker gaan liggen tijdens het rijden. Het dekbed oet wel een keer per week in de wasmachine ;-)
Het zijn wel VID(ogs) hondjes, die het voor elkaar hebben, dat ze altijd business class in de bus mogen…
Net als Mido. Als je haar zo ziet zitten, snap je ook, dat zo’n dame echt niet achterin de bus kan tussen alle andere “normale” honden! Hihi…
En er is nog een VID dame bij ons in de roedel, Vamy!
Ook Vamy mag meestal naar voren. Zij ziet dan wel vast aan de lijn omdat zij de neiging heeft het stuur over te nemen en dat is niet de bedoeling!
Maar wat ook niet de bedoeling is, is dat zij een zak Frolik bijna helemaal heeft opgegeten!
Dinsdag plaatste ik haar heel even in de auto en ging ik Elfje halen, die nog niet haar huis wilde en bleef zitten verder op het pad…
Vamy was toen nog niet vast en had haar kans gegrepen.
Deze dacht: eten jatten is heel bekend bij Spaanse hondjes! En zeker bij Podenkos.
Vamy had het die avond super zwaar gehad! En ook haar baasjes….
Deze foto had ik donderdag gemaakt. Zelfde verhaal: Vamy in de bus maar nog niet vast en ik ben onder tussen ander honden aan het inladen. De zak met koetjes had ik goed verstopt, maar op de dashboard helemaal in de hoek tussen de ruit, was nog een allerlaatste koekje achter gebleven….en toen had ik Vamy betrapt! Kortom …ook was zij zo ziek geweest, had zij er totaal niets van geleerd….

Geen opmerkingen: