4.7.09

WARMTE!
Deze week was het anders als anders…
Doordat ik maandag en woensdag met Elfje naar de dierenarts moest heb ik de ophaalroute iets aangepast en zijn we lekker gaan wandelen bij Ekkersvijver.
Op woensdag was het bazinnetje van Flos, Marely, meegegaan.
De honden vonden het heel leuk…weer iets anders en wat kunnen de honden daar toch lekker zwemmen.!!!! En dat was geen overbodige luxe met het warme weer.
Het minste last van de hitte lijkt Vamy te hebben. Zij is dit vast nog gewend uit Spanje…zij blijft maar vrolijk haar longen uit haar lijf te blaffen.…iedereen kan ons horen al van kilometers afstand …
Ik zeg dan vaak: “Vamy, je gaat in de bami!” Hihi…maar ook dat hindert haar niet om te stoppen met blaffen …
In het laatste blog berichtje had ik het over de nadelen van deze warme dagen. Er is nog een nadeel, wat ik het niet over had gehad…en dat zijn bepaalde soort mensen die juist met dit warm weer massaal naar buiten trekken.
Op zich niets mis mee maar dit soort mensen zie je het hele jaar niet en dan ineens merken ze dat de zon schijnt en denken ze: Oh ja ik heb een hond! Leuk om mee te gaan lopen! En laten we gelijk gaan picknicken…
Dinsdag waren er ook nog veel kinderen in het bos ;- (Dus kortom, het is gewoon druk van dit soort mensen in het bos.
Honden profiteren van dit fenomeen optimaal en laten, tot grote ergernis van dit soort mensen, geen kans schieten, om hun picknick mandjes grondig door te snuffelen of zelf snel wegpikken…
Gaidi die had het helemaal voor elkaar omdat hij in zijn grote enthousiasme, tot mijn grote verbazing en schrik, een boterham zakje had opgegeten. En hij is al zo´n zorg kind met zijn gezondheid kwaaltjes en dan ook dit nog! Gelukkig maar is het goed met hem afgelopen…
Met Elfje gaat nu ook alles goed! Zij heeft ontzettend last van de warmte. Maar de operatie, waar haar tumoren zijn weghaalt, was echt de moeite waard, dat kan ik nu al constanteren.
Pipi, mij opvang teckeltje vertrekt deze zondag naar haar nieuw huis bij mijn ouders in Tsjechië. We zullen haar vreselijk missen, omdat zij ons hart echt heeft gestolen de afgelopen maand dat ze bij ons woonde. Zij heeft zich al helemaal aangepast. Zij zal het heel goed krijgen, maar toch doet het vreselijk pijn of afscheid te nemen van haar…het ga je goed!!!
Wie we ook in de zomer zeker moeten missen is Ringo. Zijn vrouwtje heeft veel vrije tijd hij mag lekker met haar op pad. Het zal heel rustig worden zonder deze jongen die voor zo veel actie zorgt in de groep. Altijd zo blij en haalt er in de wandeling alles uit…en speelt en stoeit met iedereen…de hele tijd.
Maar ook de rest van de honden kunnen zo genieten! En als de honden genieten dan geniet ik ook …het wandelen in het bos met de honden is gewoon het leukste moment van de dag voor me.

Geen opmerkingen: