19.7.09

WEEK VAN ALLE RIEMEN LOS
Deze week was een heel drukke week en er gebeurde weer veel!
Sinds deze week is mijn lieve zus Kamilka weer bij me zoals elke zomer.
Zij zal aankomende twee maanden bij ons blijven en dus ook elke dag met mij mee op stap gaan met alle hondjes. Kamilka is ligt geestelijk en lichamelijk gehandicapt. Zij is dol op honden en de honden op haar. Ik ben helemaal blij met zo’n “Hulp Piet”!
De maandag wandeling verliep heel rustig. Marly was ook weer van de partij en dat vonden honden natuurlijk ook super leuk! Zij mogen in elke geval niet klagen op te weinig aandacht!
Alleen mijn eigen teckel Lotje was niet helemaal lekker.
Het zal zeer waarschijnlijk te maken hebben met haar marathon van het weekend waar ze achter konijnen bij ons achter het huis aanliep. Lotje moet nu verplicht rust houden van me, omdat zij gewoon niet haar grenzen kent wanneer ze haar passie voor konijnen laat merken maar dat mag niet ten koste gaan van haar gezondheid. Omdat Lojte niet thuis wilde blijven was Kamilka zo lief en deed Lotje dragen.
Ook dinsdag en woensdag verliep heel rustig….
Tot woensdag middag, toen ik het slechte nieuws van mij collega Heidi van “Ren Je Rot” hoorde. Zij had een ongeluk gehad met haar bus. Gelukkig maar had zij alles goed opgelost en alle honden kwamen na hun wandlink veilig thuis, maar toch trek ik mij haar pech heel erg aan.
Donderdag was weer een drukke dag maar ook deze wandeling verliep heel relaxed. We hadden wel langer in het bos gebleven, lekker rustig bij het water. Op de terugweg schrok ik mij enorm. Gaidi kwam weer helemaal beroerd uit de bus, toen ik hem bij hem thuis wilde afzetten! Hij was weer niet lekker. Gelukkig maar was het nu bij hem thuis en niet in midde op de heide, als een paar weken geleden, toen hij ook zo omviel werd. Omdat ik nog een volle bus had met andere honden die nog afgezet moesten worden, maar die ik natuurlijk niet in de bus kon laten zitten, en Gaidi ging helpen, had ik snel alle honden bij me thuis afgezet inclusief mijn zus en dan weer snel teruggegaan naar Gaidi, die maar een paar honderd meter van ons wonen. In een klein uurtje werd hij weer rustig en kon goed ademen. Later in de avond was hij weer de oude. Ik vind het zo zielig voor die arme Gadi! Hij deed het weer zo goed in afgelopen weken en geniet zo intens in het bos van alle aandacht,koekjes en voornamelijk van alle andere honden….
Goed, toen de baasjes van Gaidi terug kwamen ging ik terug naar mijn huis om alle honden weer in te laden en terug naar hun eigen huis te brengen. Hoe mijn eigen huis naar deze onverwacht bezoek er uitzag, hoef ik denk ik niet te vertellen! Hihi…Maar ik denk dat alle hondje het leuk vonden, even ons huis en tuin onder toezicht van mij zus, te bezichtigen en doorsnuffelen.
(GEEN FOTO VAN DEZE BENDE ;-) , dan maar een platje)En ook vrijdag is er van alles gebeurt maar daar zal ik heb bij deze laten anders wordt het te veel van het “goede” voor een week! ;-)
En dan nog het nieuws over mij eigen bus. Hij deed wat raar en gaf een zeer vervelend geluid dat uiteindelijk met spoed gemaakt moest worden!
Dankzij mijn lieve vriend Wim en de “organen donatie” van de net overleden bus van Heidi en auto monteur Patrick, is het onmogelijk mogelijk geworden en zo stond mijn bus zaterdag weer terug op onze oprit, helemaal gemaakt en klaar voor veel veilige ritjes richting het bos met al onze honden vrienden. Ik wil bij deze nog eens mijn DANK uitspreken over Wim en Heidi!

Aankomende twee en halve week zal het beetje druk worden. Heidi gaat op vakantie, om even bij te tanken en we nemen een aantal van haar hondjes in deze periode over. Gezien we bijna elke dag in het bos gezamenlijk de wandelingen maken en alle hondjes elkaar kennen en dat altijd zeer goed verloopt, zal het vast en zeker ook nu goed verlopen. Omdat al een groot aantal van mijn eigen klanten zijn begonnen aan hun zomer vakantie, zal de groep niet echt groter worden en ook dank mijn “privé Hulp Piet” Kamilka, moet alles goed gaan komen. Daar gaan we natuurlijk van uit!
En wederom te zien op de foto’s: hondjes die trekken zich er totaal niets van aan! Gewoon genieten…dat is het mooiste aan de honden en daarom hou ik zo veel van hun! Mido die jaagt op kikkers… Fee en Flin alitjd samen aan het rennen…
Diesel even stoom uitblazen…
Roco wil de stok van Flos en Choca wil de achterpoot van Roco…
Breezer wordt het te veel omdat hij zooooooo verliefd is op Maya dat hij er duizelig van word…
En Maya loopt gewoon door! Wat is het toch een lekker ding!
Geen wonder dat het hart van Breezer alleen voor haar klopt!
En er begint nog een romance te ontstaan in onze roedel. Vamy stort zich in eens helemaal op Flosie boy!
Flos doet er alles om de verleiding te weerstaan en schopt Vamy letterlijk en figuurlijk van zich af.
Ringo die wil maar een ding: actie!
Of een stok!!!
En Chess denk er het zijne over. Ook zij is de grootse stok-freak in de groep.
Als ik zo onze Lady zie, die over het weiland vliegt, kan ik bijna niet geloven dat zij al bijna 13 jaar oud is! Zij begint een beetje doof te worden, maar voor de rest is het een super frikandel speciaal!
En er was nog zooooooooo veel meer…..

Geen opmerkingen: