19.9.09

AFSCHEID WEEK…
We hadden een leuke en rustige week met een trieste einde achter de rug. De 2 nieuwelingen Otis en Socia (voorgesteld in eerdere post op deze blog) voelt zicht goed in de groep.

De week begon heel grauw maar de laatste 2 dagen waren echt als van een schilderij. Een prachtige nazomer….
Donderdag liep tevens onze vriend Wim met ons mee…
Wim komt normaal gesproeken alleen als er iets met mijn bus is ;-)…hij help altijd mee! Maar donderdag kwam hij gewoon voor de gezelligheid een rondje bos doen.
De honden vonden het natuurlijk ook fijn…extra aandacht! En een stokken gooien!
Wim was op slag verliefd op Tymo. Hij had zelf ooit een jack russel gehad maar die is al een tijdje dood.
Wim had Tymo ook even enkele paarden voorgesteld. Tymo vond het natuurlijk heel spannend maar ook niet echt eng. Leuk hoe zo’n jonge hondje voor alles open staat…
Maar Tymotje is ook niet echt op zijn mondje gevallen! Dat is nu al goed te zien…hij speelt vollop! Deze week was ook de laatste week van mijn zusje. Zij had heel de zomer elke dag meegelopen en geholpen…maar zaterdag ging zij weer terug naar mijn ouders…
Ik, maar ook alle honden zullen haar echt missen! Zij is een top “ Hulp Piet”! Gelukkig maar komt zij over paar maandjes weer terug…
En dan de vrijdag….toen kwam het slechte nieuws over Gaidi…
Het ging weer niet zo goed met Gaidi deze week…
Maandag, omdat ik een SMS gemist had van zijn baasjes, kwam ik Gaidi halen maar zag ik meteen al dat het niet goed ging met hem…ik liet Gaidi daarom liever thuis en pas later zag ik ook het SMS-je over hem dat het beter was hem weer deze week thuis te laten… ik gaf Gaidi nog een koekje en toen ging ik weer…zonder te weten dat het de laatste keer zou zijn …
Het nieuws hakte er behoorlijk in…Gaidi was een echte lieverd en hij deed nog zo genieten van zijn “nieuwe” leventje. Gaidi was op 10 jaar leeftijd weggedaan door zijn oude eigenaars en is pas een paar maanden bij zijn nieuw baasje, waar hij veel liefde en aandacht had gekregen…
De baasjes hadden ook nog met toeval een week geleden een niewe puppy gekocht, ook met de gedachte dat Gaidi nog wat langer zou blijven omdat vaak een oude hond vrolijker word van een jong leven in de huis…Maar het lijkt net als Gaidi juist op dit moment had gewacht om zijn nieuwe baasjes te mogen verlaten…
En omdat dit nieuws me echt stil heeft gekregen zal ik het bij dit blog gericht nu laten…
Even een paar foto’s van de terugblik van deze week…
Het is en het blijft voor mij: honden zijn echt prachtige wezens, zo puur en eerlijk, zo genieten van hun leven en echt er het beste van maken ….hun enige nadeel is dat hun leven korter is als een mensen leven…

Geen opmerkingen: