19.12.09

LAASTE WEEK VAN 2009
Het zit erop voor dit jaar …
Ik ga met vakantie! 21.12. tot 4.1.2010
Klanten die in nood zitten mogen dan gebruik maken van de diensten van mijn collegaatje Heidi van “Ren je Rot”. We lopen vaak samen dus alle honden kennen elkaar goed en we kennen de honden van elkaar goed. Dus het komt allemaal goed ;-) Vanaf woensdag waren ook een aantal honden al mee die normaal bij de groep van onze collega Ricky van “Gaat ie Mee” horen. Maar zij is ook op vakantie en vandaar dat nu een aantal van haar klanten met mij mee gaan en een aantal met Heidi.
Inmiddels zijn we nu echt in de winter beland. De week begon heel zonnig en koud.
Honden vonden het heel vreemd dat het water in het ven ineens “hard” is gewonden. Grappig hoe ze probeerde te graven op het ijs.
Dinsdag was het bos echt al winters, de vorst had alle bomen, takken en gras wit gemaakt.
Bijna alle honden vinden de winter en sneeuw heel leuk.
Alleen is het wel zo dat langharige honden nu last hebben van de ijsklontjes die zich door de sneeuw vormden op de haren tussen hun tenen. (Flin, Fee, Luna, Puck, Balto en meer…) Dat doet pijn en de honden gaan tijdens de wandeling er aan bijten. Dus is het verstandig hun haren op hun potjes kort te houden en goed in te smeren met vaseline.
En dan de donderdag. Overdag was er nog niets aan de hand, beetje sneu en in de middagwandeling in het ‘winterse’ bos was echt genieten.

Maar op de terugweg was het alles behalve grappig. Normaal gesproken duurt het mij een uur om alle honden terug naar huis te brengen maar donderdagmiddag had ik er 2 uur en 45 mintuten over gedaan! En zeker in de binnenstraatjes in de wijken waar weinig verkeer komt was het linke soep. Mijn achterkant van de bus gleed van rechts naar links en de laatste 3 honden van Blixembos had ik te voet teruggebracht.Uit voorzorg had ik toen bijna alle klanten afgebeld voor vrijdag omdat ik afgelopen jaar met de sneeuw een aanrijding had met mijn oude auto en om herhaling te voorkomen, zeker nu net voor mijn vakantie, had ik deze maatregel genomen. Vrijdag was dan wel een prachtig zonnige dag en we zijn daarom dan ook nog als met een klein groepje van honden uit de buurt plus mijn eigen honden richting bos gegaan maar wel met een luxe van een privé chauffeur namelijk vriend Wim. En zo hadden we nog als de allerlaatste wandeling van het jaar kunnen maken.
En hierbij nog aantal alle laste wandelen foto’s van 2009…

Geen opmerkingen: