9.1.

DAAR ZIJN WE WEER!!!!!!!!!!!
Ten eerste de aller beste wensen voor iedereen voor 2010!
Dit jaar zijn we begonnen met een ijsavontuur.
En het viel echt niet mee! Onlangs dat mijn bus helemaal up to date en APK gekuurd was tijdens mijn vakantie had hij er maandag totaal geen zin in. Accu leeg, deuren vast gevroren, zo konden we ook niet tanken en het aller ergste was dat de verwarming in eens niet meer werkte. Zo kregen we de ijs dus niet van de voorruit en erger onze eigen adem vroor aan de binnenkant van de ramen! Het lijkte net op Nova Zembla. En zo zijn we nog tijdens het ophalen van alle blije honden nog even langs de garage gereden waar we gelukkig weer direct geholpen werden! Ik zeg “we” en daar bedoel ik mijzelf me en mijn goede vriend Wim! Wim was namelijk zo lief en had zich aangeboden mijn chauffeur te zijn voor maandag en dinsdag. Wim is een zeer ervaren chauffeer omdat hij ook in het verre verleden zelf deelnam aan de realy Dakar!
Het besturen van mijn bus onder deze weersomstandigheden is echt alles behalve leuk!!! De bus heeft geen winter banden, geen ABS remmen, is heel lang, licht en heeft achterwielaandrijving. De binnenweggetjes in de wijken zijn echt zo glad als ijs en we zijn een aantal keer geslipt en vast gebleven en een fietsers is tegen ons aangeknald (niet door onze schuld) en en en….. Kortom het was een echt avontuur! Bovendien was deze eerste week ook een extra drukke week. De aantal extra wandelingen van vaste klanten, een aantal nieuwe klanten van 2010 en omdat mijn collega Ricky nog op vakantie was deze week gingen ook een aantal van haar honden mee. Door heel vroeg in de ochtend te vertekken en laat in avond aan te komen is het toch nog allemaal vlekkeloos gelukt!En wat was ik op het einde van de week toch opgelucht en gelijk helemaal OP!
Maar het was niet alleen stressen deze week! Helemaal niet! Eenmaal aangekomen in het winterse bos met alle honden die juist extra blij waren omdat we elkaar 2 weken hadden gemist en ook omdat juist de sneeuw het zo extra leuk voor hun maakte was het een FEEST!
En dan konden we voor een uurtje even alle ellende van de reis even vergeten en zorgeloos met de honden lekker het bos in. En het was dollen, rennen en rollen in de sneeuw…maar omdat ik overtuigd ben dat beelden meer zeggen als woorden bij deze een aantal kiekjes van deze week…
Collega Heidi met haar groep! Altijd gezellig (en ook voor de honden extra pret) om die tegen te komen…
Bacio en Aik. Het lijkt dat Aik kapot getrokken wordt maar het is een moment opname omdat Aik zich al goed kan verdedigen.
Mees en Dooles…altijd samen.
En Choca en Roco ook altijd samen. Choca pakt altijd Roco vast op zijn achter poot zodat hij niet kan weglopen….
En Lhea heeft een grote bel op haar halsband zodat ik altijd kan horen in welke bosjes zij weer verstoppertje speelt!
Radja word ingehaald door de gekke Otis!
Max, Turby, Dodles en Meest komen er aan!
Lieverd Luna is dol op het rollen in de sneeuw.
En om te boksen met Otis.
De nieuwe hond Diesel vond het geweldig om nieuwe vrienden te maken. Op de foto met Senna die het tegenwoordig super goed doet in de groep! Echt leuk zo’n bange en onzekere hond meer vertrouwen zien te krijgen!
En ook Jolie kan zo hard rennen en vrijdag ging zij zelfs spelen met Jelle!
De nieuwe hond Bruno was in trek bij Bobo (bouvier van de vrienden die deze week bij ons logeert en dus ook mee wandelt)
Oudje Body met haar stok!
Socia is ook al terug van haar lange vakantie! En wat ben ik blij deze lieve hond weer terug zien.
De nieuwe hond Rakel (in het midden) racen met ander honden.
En nog zoooooooooooooooo veel meer…

Hopelijk gaat het niet heel het weekend sneeuwen en kan ik alsnog (wel met een aangepaste “reisschema”) weer van start op maandag….
In de loop van volgende week stel ik nog uitgebreid alle nieuwkomers voor!
En in het geval dat we toch ingesneeuwd mochten raken en jullie honden zich thuis zullen vervelen hier een tip zodat ze zich alsnog vermaken (is geen eigen video maar toch te leuk om die niet te laten zien!)

Geen opmerkingen: