24.10.09

WEEK VAN ALLE RIEMEN LOS
Het was een drukke week en omdat mijn kamera schijnbaar stuk is kwam bijna niets terecht van foto’s maken. Vandaar dat ik mij dus bijna niet meer zo goed kan herinneren (word echt oud!!!) wat er precies allemaal deze week is gebeurd…
In elk geval niets bijzonders, dat kan ik me nog net wel herinneren;-) Honden gedroegen zich voorbeeldig en het is echt genieten met hun elke dag op pad te gaan. Ook lijkt het per week moeilijker en moeilijker te worden om een goede locatie te behouden, gezien het feit dat ook deze week we weer een prachtige wandel locatie armer zijn. We wandelen daar al een heel jaar en in mijn “Pluto tijd” was het niet anders. Ook nu nog wandelen daar elke dag vele mensen met hun honden die totaal niemand tot last zijn. En dat alles dankzij een “vreselijke aardige agenten” van toezicht en handhaving ;-( Ach ja…zullen deze mannen ook elke dag zo vrolijk uitkijken naar hun werkdag als ik naar die van me? Tja…
En zo zijn we deze dag met de middaggroep in Wintelre beland. Een stuk doorrijden maar hier mag men officieel met honden dus wel los lopen. Ik vond persoonlijk deze plek geen succes. Het was zo druk dat als we gingen wandelen op het Stadsplein we vast en zeker minder mensen tegen zouden komen;-) We kwamen maar 2 mensen met een hond tegen en de rest allemaal nette bejaarden wandelaars. De grote plas in het bos die in het voorjaar nog een prachtig meer was is nu een halfdroge modderpoel geworden.
Nou, honden vonden het juist super leuk! En zeker ex-klanten van Pluto. Het was namelijk hun wandel locatie destijds. Honden renden door het lage water en door de modder heen! Ik glijd uit en beland ook in de modder…dat vonden de honden ook zo leuk! Allemaal kwamen ze aangerend en besnuffelde mij “Gaan we gek doen?!” Na een uurtje rond modderen stonken we als een stelletje kikkers en zo zijn we terug gegaan…
Het was dus een beetje een rommel week….
Vrijdag was wel de dag die het allemaal goed maakte. We kwamen zo veel mensen en bekenden met hun honden tijdens de eerste wandeling tegen dat het meer als gezellig was! En de middag in het bos zat het vrouwtje van Maya op ons te wachten, met Maya uiteraard, om gezamenlijk een wandeling te gaan maken! Nou dat was ook super leuk! En ook in het bos kwamen we veel aardige mensen tegen. Van mij mag zulke dag elke dag zijn!
Zaterdag waren ik samen met Ricky vertrokken naar het Symposium Wolf versus Hond georganiseert door de Stichting Canidae… in de veronderstelling onze kennis uit te breiden door de laatste wetenschappelijke onderzoeken en dergelijke.
Ik was op veel workshops, symposiums, lezingen en congressen (allemaal gericht op honden gedrag) maar een ding is zeker: Dit was de aller slechtste die ik ooit had meegemaakt.
Een amateurische ongeorganiseerd zooitje die met een woord is te beschrijven is als: waardeloos!
Met als hoogtepunt het onbeschofte gedrag van de organisator Jacques Piederiet met zijn constante slijmerige seksistische opmerkingen.
Echt zonde van mijn geld en tijd!
Ik heb er niets van opgestoken en keek enorm uit naar mij eigen “wolf” roedel in mijn thuishaven om lekker mee op de bank te gaan knuffelen en snel mijn totaal verpeste en verspilde zaterdag te vergeten…

Geen opmerkingen: