3.10.09

DE HERFST
De herfst is aangebroken…dat is een feit…
Maar het grauwe weer mag de pret niet drukken…
Er is ook zoveel gebeurt in een week...pfff…misschien zelfs te veel voor een week…
Maar het was weer genieten! En daar gaat het om…
Doodels en Mees en Blondie weten er echt alles van!

Deze 3 honden maken er echt een zooitje van…zo’n mooi geborsteld haal ik hun op maar na de wandeling zien ze er echt niet meer uit….maar alle 3 zijn echte bofkonten omdat hun baasje er geen punt van maken en beschouwen het als teken dat hun honden dikke pret hadden gehad …
En ook Jelle doet graag mee…
Jelle is een van de allergrootste honden naars Max in de groep. Maar Jelle is echt een watje. De eerste wandelingen wilde hij graag snel in de bus maar later deed hij zich bijna verstoppen toen ik hem kwam halen. Zo vreemd…er is totaal niet gebeurd. Ik werd er helemaal onzeker van. Maar wat blijkt, Jelle is gewoon bang van de ventilatie achter in de bus! Dus nu rijden we zonder ventilatie als Jelle er bij is. Gezien het nu niet echt warm is maakt het niet zo veel uit.
Deze 4 “asiel zoekers” hebben ook dikke pret zo te zien!
Choca, Roco (Griekse honden), Lhea (Bosnië) en Max (Spanje)
Lhea stopt dan even…even krabben…
Ringo is ook terug van zijn vakantie. Hij was nog wat moe maar nu rent hij alweer vrolijk rond.
De aanwezigheid van de teruggekeerde Ringo is goed te merken in de groep: lekker wild!
Wie zorgt ervoor dat het niet te wild word is tegenwoordig Puck!
Puck is een echt alfa teefje en de rest van de honden snappen het heel goed.
Puck is ook heel fanatiek met stokken. Zij pakt dan ook een grote stok en die doet sjouwt zij dan heel de wandeling mee…alle honden moeten aan de kant!
Socia die ook zo dol is op stokken kijkt mij dan radeloos aan: “He! Ik wil ook zo’n stok!”
Op deze foto’s is Socia ook nog zo mooi…haar haren lekker door de wind…het is van korte duur omdat zodra we bij het water komen zij verandert in een verzopen ratje!
En ook Sarah vindt in stok bijten heel fijn!
Maar rennen met Blondie is toch veel leuker…
En Blondie maak het niet uit met wie zij rent. Zelfs Joost moet eraan geloven…
Joost moet aangelijnd blijven naar de wens van zijn baasjes. Maar dat wil niet zegen dat hij niet af en toe flink gas kan geven….
Op de weg terug valt hij dan heerlijk in slaap heen snotjes tegen de Kawan aan, die ook naar alle de indrukken totaal lost is.
Echt zooooooo schattig om hun zo samen te zien. Kawan is een echt prinsesje en Joost is een super teckel! (een filmpje)

En deze look van Mees vind ik ook zo lief!

En de lieve Otis kan het ook niet geloven! Zij is echt door het dolle heen als zij mee mag…echt een dolle boel!
Deze week hadden we ook afscheid genomen van Vamy...
De adoptie van Vamy was geen succes gezien er geen match was tussen haar en haar nieuwe baasjes, hoe graag zij het ook wilden. Vamy is nu in opvang en het wordt naar een ander passend huis voor haar gezocht…Het afscheid was ook voor mij een beetje dubbel. Op de ene kant vind ik het natuurlijk heel erg. Men hecht zich op zo´n hondje heel snel, zij gaat al een tijdje mee en ook elke dag…maar op de andere kant weet ik zelf ook dat dit het beste is voor Vamy zelf en bovendien word onze groep nu een stuk rustiger en relaxer gezien het feit dat met Vamy ik altijd moest uitkijken om niemand tegen te komen omdat dan Vamy zo hard ging blaffen dat het pijn deed aan mijn oren…Maar het is toch zo raar…
En om de week nog leuk te beëdigen had Lotje vrijdag middag op mijn centrale slot gesprongen toen ik Jelle ging wegbrengen…
Gelukkig maar ben ik sinds kort lid van de ANWB…
De hulp kwam best snel..MAAR….de lieve man van de ANWB had zelf per ongeluk zijn busje dichtgegooid! hihi…En zo stonden we met busjes op slot naast elkaar ….
Hij belde toen zijn collega die zijn bus moest komen open maken zodat hij die van mij kon openen …hihi…Hoe erg kan het zijn!
Gelukkig maar waren alle honden (nog maar mijn eigen 5 en Blondie en Puck) goed uitgelaten en was het koud …
Naar een lange tijd wachten voor zijn collega is het hem toch gelukt om in te breken in zijn busje met een draad en een paar stokken van de boom…(nu weet ik dus ook hoe dat moet ;-)
En zo is de vrijdag …de rustige dag van de week is dus onverwachts ook de langste geworden…
En nog een filmpje er bij...

Geen opmerkingen: