7.2.

DE WEEK VAN ALLE RIEMEN LOS
De eerste week van februari zit er weer op.
Pfff…we hadden wel veel meegemaakt deze week! Zware sneeuw, regen, ijs, zon…
Sinds deze week zijn we verplicht om gebruik te maken van een andere parkeerplaats dan waar we normaal gesproken tot nu toe onze bussen hadden geparkeerd.
En deze verandering zorgde nog voor heel wat problemen. Deze parkeerplaats was een ijsbaan en zo moest ik 3 dagen (2 keer per dag) iemand vinden die me kon wegduwen….
En boven alles is deze parkeerplaats zeer druk, dus mijn normale manier van werken (niemand te last zijn en iedereen proberen te ontwijken met een groep van honden) is onmogelijk.
Donderdag ochtend liep het helemaal mis toen we met 3 collega´s gelijk aankwamen en zo was het een chaos. Later in het bos nog een man tegengekomen die graag mee wilde lopen maar zijn hond vloog zonder echte reden een hond aan. Alles liep gelukkig met een sisser af maar de arme kleine Maya was geschrokken en ging er vandoor.
Gelukkig maar was zij ook heel snel terecht maar al deze dingen kostte me echt veel energie en dat hadden ook mijn klanten die toevallig thuis waren meteen gezien…ik was zacht gezegd “overstuur”…
Woensdag waren we voor de verandering in een ander bos waar we ook nog voor Kerst vaak kwamen maar daar stonden ineens overal borden: Honden aan de lijn :-(
Dit bos was heel fijn voor Choca omdat het juist zo rustig is omdat Choca normaal achter alles aan loopt wat beweegt...
Woensdagmiddag was ook weer eens Snow mee.
Ik had Snow nooit echt voorgesteld omdat hij zo weinig mee loopt. Het is een oude heer, huzky en wat hem zo bijzonder maakt is dat hij wel los mag! Iets wat bij deze honden ras niet vanzelfsprekend is.
Donderdag middag waren alle honden door de baasje van Jelle getrakteerd op een verse frikandel…het was smullen in de bus!
Turby staart is vrijdag geamputeerd…hopelijk herstelt zij zich snel!
Lieve Luca heeft nog een week te gaan (zij is bij ons maar voor 3 weken)…Ik vind het echt super jammer dat zij dan niet meer met ons mee gaat omdat zij echt zo lief en makkelijk is die helemaal haar draai had gevonden in de roedel!
Bruno was deze week weer helemaal happy! Zeker heel blij dat zijn baasjes terug zijn van vakantie!
De engel van de groep: Aik!
Van deze schat is het mij woensdag, met al die zon, gelukt veel foto’s te maken…
En hier een fototje van Bacio. Zijn baasje zijn een beetje “aan het klagen” dat hij niet vaak voorkomt op de foto’s ;-) Het is echt stom toeval! En dat geld ook voor alle andere honden die niet altijd
voorbij komen…de foto’s zijn of niet gelukt of het was juist te slecht weer op de dag dat deze honden meegingen.…Maar ik zal beter opletten zodat iedereen aan de beurt komt ;-)
Nooit te koud voor een duik ;-)
En hier ons Elfje! Van het laatste bloedonderzoek blijkt dat haar bloed is van een ´jonge godin´! Hihi…grappig gezien haar verleden en haar levensverwachting toen we haar hadden geadopteerd nu inmiddels meer dan 2 jaar en 2 maanden geleden!
Max en Nino! De grote en de kleine. Een ding hebben zij gemeen: Spaans bloed!
Sem is een heel imposante beer! Hij kan ook zoooooo hard rennen! Bijna niet te geloven met zulk lijf!
Nou dat was het weer voor deze week…


Hier nog een filmpje van de dinsdagochtend groep…

En vrijdagochtend groep…

Geen opmerkingen: