12.1.09

Flos
Flos is een reutje labrador/golden retriever.
Flos is 2 jaar. Jaar geleden vond hem eigen vrouwtje beetje toe ¨ambitieus¨ te worden en had hem zelef gecastreerd. Zij is namelijk DA;-)
Soms baal ik, dat ik zelef geen DA ben geworden. Niet allen dat mij het super leuke beroep lijk, maar boven dient kon ik dan alle klusjes zelef opknappen bij mij eigen honden!
Flos gin tijdje met een ander hondenuitlaatservice mee, maar door omstandigheden gin het niet zo goed en nu is die bij ons terug gekomen.
Het was even kijken hoe hij past in onze groepje. We zijn daroom vandaag naar een bos gegaan waar heel rustig is. Onlangs dat het niet meer vriest lag daar nog dikke pack sneeuw. In bos was ook flink gekapt en alles ruikt heerlijk naar het verse hout.
Alles gin heel goed tussen de honden! Ook Ringo, die in last tijd ook wat aan drukken en toe ¨ambitieus¨ kant is, gedraag zich tegen Flos voorbeeldig en had samen gerent en gestuurd net als hun zullen elkaar al lange tijd kennen.
Op terug weg gin Flos gewond achter in de auto en had metten het beste plekje in beslag genomen= de matras. Flin en Fee vermaakt zich ook heel goed. Met hun 2 of met een stok of laten zich de mannen achter aan rennen…. Het zijn echte dammetje en som doen hun beetje overdrijven hysterisch tegen de maners ( reuen), wat best grappig is!
Later middag gin ik nog rondje maken met eigen teckels, die thuis zijn gebleven, voor de rust te bewaren in de auto. Hun zijn kleinsten maar blaffen de hards van allemaal. Ook Elfje is thuis geblijfen, omdat zij nog steeds loop is. Zij is heel gulzig nu en wil maar een ding: gedekt worden! Zo oude oma!! Nesi en Abi gaan dan ook nog mee. We lipten door de veld bij ons achter en in eens kwam zwarte herders hond van de bosjes uit. Heeeeeel snel! Elfje gin kijken, in hope dat het raak zal kunne zijn. Maar het was ook een teefje dus pech voor Elfje. Ik riep alle honden bij mee. Nesi doen zich in laste tijd goed gedragen. In het groep in de bos rent zij vrolijke mee en soms heb je zelf gekke 5 minuten en duig andere honden uit om te spelen. En ook bij ons in buurt doen zij tegen honden niet meer zo lelijk al tijdje geleden is viel meer relax. Maar deze herder vond zij niet zo leuk. En toen het herder weer lang ons super snel voor bij ¨speeden¨ hapt ze naar haar en trek van haar wagt heel pluk haar. Hap en klaar! Het zacht dus weer heel goed uit, hehe! Echt, goed reclame doen mij honden voor mij in onze buurt ;-) Jeetjemina!
Hier nog een filmpje van ¨Alle riemen los¨ vandaag

Geen opmerkingen: